Obchodné podmienky
1. Základné
informácie
Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na zmluvy
uzatvorené na diaľku v e-shope www.nellyshop.sk medzi predávajúcim
a kupujúcim podľa Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri
predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku.
Predávajúcim je: NELLYSHOP s.r.o., Záborského2914/705801 Poprad , IČO: 51734427, DIČ:2120784446, IČ DPH: SK2120784446 telefón: 0911 371 493, e-mail: nellyshop.sk@gmail.com Zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, oddiel Sro, vložka č. 36508/P.
Kupujúcim je spotrebiteľ, t.j. fyzická osoba, ktorá
pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej
podnikateľskej činnosti zamestnania alebo povolania. Nákup uskutočnený
podnikateľským subjektom sa riadi podľa Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb.
Orgánom dozoru pre ochranu spotrebiteľa je Inšpektorát
SOI pre Prešovský kraj Obrancov
mieru 6, 080 01 Prešov 1.
2. Objednávka a uzavretie zmluvy
Odoslanie vyplnenej objednávky kupujúcim sa považuje
za návrh na uzavretie zmluvy podľa Občianskeho zákonníka, na základe ponuky
predávajúceho v e-shope. K uzavretiu zmluvy dochádza potvrdením
objednávky zo strany predávajúceho.
3. Ceny tovaru
Všetky ceny produktov v e-shope sú konečné,
vrátane všetkých daní. Predávajúci je platiteľom DPH. Cena produktu
nezahŕňa náklady na doručenie. Tie sú uvedené na stránke https://www.nellyshop.sk/doprava-a-platba a v nákupnom
košíku ešte pred dokončením objednávky, kde kupujúci vidí aj celkovú cenu
objednávky vrátane nákladov na dodanie tovaru.
Všetky akcie uvedené tejto web stránke platia do
vyčerpania zásob.
4. Platba za tovar
Predávajúci akceptuje platbu za objednaný tovar
spôsobmi, ktoré sú uvedené na stránke https://www.nellyshop.sk/doprava-a-platba
Súčasťou objednávky v e-shope je povinnosť kupujúceho
zaplatiť cenu predávajúcemu za objednaný tovar.
5. Dodanie tovaru
Ak nie je dodacia lehota uvedená pri produkte, platí,
že predávajúci dodá kupujúcemu tovar najneskôr do 30 dní (zvyčajná dodacia
lehota je do 5 pracovných dní). Pri platbe vopred predávajúci odosiela tovar až
po pripísaní platby na účet predávajúceho.
Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď
kupujúci alebo ním určená tretia osoba (s výnimkou dopravcu) prevezme všetky
časti objednaného tovaru, alebo ak sa a) tovary objednané kupujúcim v jednej
objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako
posledný, b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov,
okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, c) tovar dodáva
opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
6. Reklamačný poriadok
Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri
prevzatí kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich
použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá
za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo
kazia, alebo o použité veci, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú
po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).
Záručná doba na nový tovar je 24 mesiacov, ktorá
plynie od prevzatia tovaru kupujúcim. Záručná doba na použitý tovar je 12
mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej
pripojenom vyznačená lehota na použitie, záručná doba neskončí pred uplynutím
tejto lehoty.
Záručný list sa vystavuje na žiadosť kupujúceho. Na
uplatnenie reklamácie postačuje doklad o kúpe.
Ak má tovar vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci
právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný
vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
Kupujúci by však nemal ďalej používať vec, na ktorej
zistil vadu.Ak ide o chyby, ktoré sa vyskytnú po kúpe, treba ich vytknúť bez
zbytočného odkladu od zistenia chyby, najneskôr do uplynutia záručnej doby. Po
uplynutí záručnej doby právo na reklamáciu zanikne.
Opotrebovanie charakteristické pre daný materiál alebo
použitie sa nepovažuje za vadu. Nejde o
vadu, pokiaľ z povahy predanej veci vyplýva, že jej životnosť je kratšia než
záručná doba a keď pri obvyklom užívaní takej veci dôjde k jej celkovému
opotrebovaniu ešte pred uplynutím záručnej doby.
Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať
výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým
predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo
závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú
vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu,
ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako
vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy
odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné
vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo
pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má
kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u
predávajúceho, na fakturačnej
adrese. Ak je však v záručnom liste uvedený záručný servis, ktorý je v mieste
predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na
opravu v záručnom servise. Záručný servis je povinný opravu vykonať v lehote
najneskôr do 30 dní.
Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od
prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola
poskytnutá záruka.
Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného
konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny
výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie
plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Pri uplatnení reklamácie predávajúci určí spôsob
vybavenia reklamácie ihneď alebo v zložitých prípadoch najneskôr do 3
pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä
ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby,
najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia
reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno
reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako
30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie
má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový
výrobok.
Ak kupujúci uplatnil reklamáciu výrobku počas prvých
12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na
základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nebude
od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady
súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu
kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14
dní odo dňa vybavenia reklamácie. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12
mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, predávajúci v doklade o vybavení
reklamácie uvedie, komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je
výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného
posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady
znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci
odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu
uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie.
Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia
reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým
súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno
zamietnuť.
Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať
kupujúcemu potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená e-mailom, predávajúci je
povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je
možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu,
najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení
reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie
reklamácie iným spôsobom.
7. Vrátenie tovaru – odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu
Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania
dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Toto právo môže využiť len
spotrebiteľ.
Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď
kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky
časti objednaného tovaru, alebo ak sa a) tovary objednané kupujúcim v jednej
objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako
posledný, b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov,
okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, c) tovar dodáva
opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je
dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
- predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený (napríklad viečka, ktoré sú určené pre styk s potravinami),
- predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.
Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie zmluvy v
písomnej podobe alebo na inom trvalom nosiči (napr. e-mailom), prípadne
odoslaním vyplneného formulára, ktorý je dostupný na https://www.nellyshop.sk/odstupenie-od-zmluvy.pdf
Právo na odstúpenie od zmluvy je možné uplatniť
odoslaním oznámenia o odstúpení od zmluvy aj v posledný deň 14-dňovej lehoty.
Po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy
predávajúci vráti najneskôr do 14 dní kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho
prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu,
dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci vráti platbu
rovnakým spôsobom, ako kupujúci použil pri svojej platbe. Kupujúci sa môže s
predávajúcim dohodnúť aj na inom spôsobe vrátenia platby.
Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu
dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je
najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi
sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a
nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
Pri odstúpení od zmluvy predávajúci nie je povinný
vrátiť kupujúcemu platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci
nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si
tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa
odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo
osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Táto lehota sa považuje za
zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
Pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci iba náklady na
vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie
tovaru a aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je
možné vrátiť prostredníctvom pošty.
Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré
vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec
zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Kupujúci má po doručení tovaru možnosť odskúšať jeho
funkčnosť, nemôže však tovar používať, ak odstupuje od zmluvy. Na účely
zistenia povahy, charakteristík a funkčnosti tovaru by mal spotrebiteľ s
tovarom manipulovať a skontrolovať ho len takým spôsobom, akým by mu to bolo
umožnené v „kamennom“ obchode. Od kupujúceho sa vyžaduje, aby počas lehoty na
odstúpenie od zmluvy s tovarom manipuloval a kontroloval ho s náležitou
starostlivosťou.
8. Alternatívne riešenie sporov
Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na
predávajúceho so žiadosťou o nápravu (napríklad e-mailom), ak nie je spokojný
so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva,
že predávajúci porušil jeho spotrebiteľské práva. Ak predávajúci odpovie na
túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania,
spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu
subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona
391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3
zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke
Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk. Návrh
môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom
platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len
spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej
zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania
alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi
spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo
súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka
len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka
sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od
spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu
maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
9. Ochrana osobných údajov
Účelom spracovania osobných údajov je ich využitie na
plnenie spotrebiteľskej zmluvy, ktorú predávajúci uzatvára s kupujúcim
vytvorením objednávky v tomto internetovom obchode. Táto spotrebiteľská zmluva
je zároveň právnym základom pre spracúvanie osobných údajov kupujúceho.
Poskytnutie osobných údajov kupujúceho je zmluvnou požiadavkou, ktorá je
potrebná na uzavretie zmluvy. Poskytnutie osobných údajov je podmienkou pre
nákup v e-shope predávajúceho. Ak kupujúci neposkytne všetky požadované
osobné údaje predávajúcemu, môže to mať za následok neuzavretie kúpnej zmluvy.
Predávajúci pri spracovaní osobných údajov postupuje v
zmysle Zákona č. 18/2018 o ochrane osobných údajov a spracúva iba osobné údaje
nevyhnutné na uzavretie spotrebiteľskej zmluvy.
Predávajúci spracúva bežné osobné údaje kupujúceho.
Osobné údaje kupujúceho sú v informačnom systéme
predávajúceho uchovávané po dobu 10 rokov.
Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje
v online režime na web stránke internetového obchodu, v zákazníckej sekcii, po
prihlásení, alebo inou formu (e-mailom, písomne).
Osobné údaje môžu byť pre účely plnenia
spotrebiteľskej zmluvy poskytnuté tretím stranám – doručovacím spoločnostiam
(kuriérom) a spoločnosti, ktorá spracúva účtovné doklady.
Osobné údaje kupujúceho sa nezverejňujú.
Predávajúci
môže poskytnúť osobné údaje zákazníka (v rozsahu: e-mailová adresa) spoločnosti
HeurekaShopping s.r.o., výlučne pre účely programu „Overené zákazníkmi“, pre
získanie spätnej väzby od kupujúceho v súvislosti s uskutočneným nákupom v
e-shope predávajúceho.
Kupujúci má právo získať od predávajúceho potvrdenie
o tom, aké osobné údaje kupujúceho sa spracúvajú v e-shope
predávajúceho. Kupujúci má právo získať prístup k takýmto údajom
a tiež informácie na aký účel sa spracúvajú, aké kategórie údajov sa
spracúvajú, komu sa osobné údaje poskytujú, ako dlho sa osobné údaje
uchovávajú, či existuje automatizované individuálne rozhodovanie vrátane
profilovania.
Prvé poskytnutie vyššie uvedených osobných údajov
kupujúcemu je bezplatné. Opakované poskytnutie osobných údajov, o ktoré
kupujúci požiada, bude spoplatnené ako administratívny poplatok vo výške 5€.
Kupujúci môže od predávajúceho požadovať opravu alebo
doplnenie neúplných osobných údajov, ktoré sa týkajú kupujúceho. Kupujúci môže
žiadať vymazanie jeho osobných údajov alebo obmedzenia spracovania týchto
údajov. Kupujúci môže aj namietať spracúvanie osobných údajov.
Spracúvanie osobných údajov kupujúce je nevyhnutné aj
na účely archivácie (pre splnenie povinnosti predávajúceho na základe právnych
predpisov SR, napríklad uchovávanie účtovných dokladov po dobu 10 rokov). Ak
bude kupujúci žiadať o vymazanie osobných údajov, ktoré sa spracúvajú
v súvislosti s kúpnou zmluvou, jeho žiadosť môže byť zamietnutá.
Kupujúci má právo, aby predávajúci obmedzil
spracúvanie jeho osobných údajov, ak kupujúci namieta správnosť osobných
údajov, a to počas obdobia umožňujúceho predávajúcemu overiť správnosť
osobných údajov.
Kupujúci má právo získať osobné údaje, ktoré sa ho
týkajú a ktoré poskytol predávajúcemu, v štruktúrovanom, bežne
používanom a strojovo čitateľnom formáte. Kupujúci má právo preniesť tieto
osobné údaje inému prevádzkovateľovi, ak je to technicky možné.
Kupujúci má právo namietať, ak sa jeho osobné údaje
spracúvajú na účely priameho marketingu. Rovnako môže namietať, ak sa jeho
osobné údaje spracúvajú na účely oprávneného záujmu predávajúceho.
Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa
neoprávnene spracúvajú, môže podať Úradu na ochranu osobných údajov návrh na
začatie konania o ochrane osobných údajov.
Vyššie uvedené informácie o ochrane osobných
údajov sa týkajú aj predzmluvných vzťahov (t.j. registrácia v e-shope za účelom
budúceho nákupu alebo napríklad vyžiadanie dopytu, cenovej ponuky či informácií
o tovare a službách predávajúceho).
S cieľom zabezpečiť riadne fungovanie internetového
obchodu môže predávajúci ukladať na zariadení kupujúceho malé dátové súbory –
cookies, vďaka ktorým si internetový obchod môže na určitý čas uchovávať údaje
o činnosti a nastaveniach (napr. prihlasovacie meno, jazyk, veľkosť písma a
pod.). Internetový obchod predávajúceho používa súbory cookies na zapamätanie
si používateľských nastavení kupujúceho a pre nevyhnutnú funkcionalitu
internetového obchodu, prípadne na marketingové účely. Kupujúci môže všetky
súbor cookies uložené v jeho zariadení vymazať a prípadne internetový
prehliadač vo svojom zariadení nastaviť tak, aby znemožnil ich ukladanie. V
takom prípade bude kupujúci pri opakovanej návšteve internetového obchodu
pravdepodobne musieť manuálne upravovať niektoré nastavenia a niektoré služby
alebo funkcie internetového obchodu nemusia byť funkčné.